#1 Cloud Computing
Na przestrzeni kilku lat, firma naszego klienta z małej kilkuosobowej działalności rozrosła się do kilkudziesięciu pracowników. Serwery z których dotychczas korzystali, nie miały już wystarczającej pojemności. Dlatego zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązanie środowiska w chmurze, które eliminuje problemy i koszty związane z budową centrum danych i zakupem dodatkowej infrastruktury sieciowej. Przy tym jest bezpiecznym rozwiązaniem dla każdego rodzaju działalności.
KORZYŚCI:
- lepsza skalowalność, która pozwala na rozbudowanie infrastruktury w przyszłości
- automatyczna synchronizacja plików z komputerów służbowych do chmury
- kontrola kosztów operacyjnych i wydatków na infrastrukturę IT
- wysoki poziom bezpieczeństwa: zaawansowana ochrona Anty-DDos i automatyczne kopie zapasowe
#2 Telepraca - ewolucja formuły pracy
Telepraca zmusiła naszego nowego klienta z branży doradztwa podatkowego do szybkiego wprowadzenia ułatwień dla jego pracowników. Zmierzyliśmy się z głównym wyzwaniem takim jak kwestie bezpieczeństwa związane z korzystaniem z sieci domowych. Prace zaczęliśmy od odpowiedniego zabezpieczenia danych przechowywanych w wirtualnym środowisku. Wyznajemy zasadę, żeby lepiej zapobiegać, aniżeli leczyć. Telepraca może nieść ze sobą problemy związane ze zróżnicowaniem przepustowości łączy, konieczna jest także instalacja dodatkowych zabezpieczeń informatycznych związanych z bazami danych klientów oraz umów.
ROZWIĄZANIE:
Szyfrowane połączenie VPN
Aktualizacja zapór sieciowych na urządzeniach pracowników
Instalacja oprogramowania do wykrywania szkodliwych aplikacji typu malware i IPS
Kampania informacyjna o możliwych atakach phishingowych
Wdrożenie uwierzytelniania wielopoziomowego, zapewniającego bezpieczeństwo
#3 Cyberbezpieczeństwo
Klient miał ataki na sieć, powodem było używanie oprogramowania i stron niedozwolonych. Załączenie Fortigate wyeliminowało problem, logowanie zdarzeń pozwoliło wychwycić osoby, które mimo zakazów działały z premedytacją.
ROZWIĄZANIE:
ZAPORA SIECIOWA FORTIGATE
#4 Telekomunikacja
Firma telekom X w działającej na Śląsku organizacji publicznej Y zainstalowała serwer telekomunikacyjny na darmowym oprogramowaniu Linux Asterisk. Po pewnycm czasie firma X upadła. Klient – firma Y, została sama z trudnym w administrowaniu niedziałającym serwerem telefonicznym. Szybkie jednodniowe wdrożone, zaadoptowanie części infrastruktury, uruchomienie sip trunk do opratora 3S SA zamiast dotychczasowych linii analogowych, rozwiązało długotrwałe problemy. Zainstalowany został dobrze zdokumentowany i znany na rynku polskim system telefonii Slican NCP.
ROZWIĄZANIE:
SYSTEM TELEFONII SLICAN NCP
URUCHOMIENIE SIP TRUNK DO OPERATORA 3S SA